Het is er gelukkig toch van gekomen: er is opvolging gevonden voor de huidige leden van de werkgroep! Afgelopen week is de beslissing gevallen, er werd zelfs een derde, nieuw lid aangekondigd.
Vanaf vandaag, 20 april, bestaat de werkgroep uit:
- Paul Rademaker, voorzitter
- Cees Langen, secretaris
Omdat Bert, Henk en Warner vóór een gezonde, (relatief) rustige leefomgeving in Maas en Waal zijn en haar bijzondere landschap koesteren, hebben zij vijf jaar geleden de werkgroep in het leven geroepen. Er waren namelijk plannen om de Maas en Waalweg te verbreden, een regelrechte bedreiging voor de leefbaarheid: méér verkeer, méér geluid, méér vervuiling, méér aantasting landschap.
Aangezien die plannen er nog steeds zijn terwijl er aanvaardbare alternatieven zijn, blijft alertheid en inzet nodig – ook de komende jaren. Het is daarom dat de initiatiefnemers van toen, nu opvolging krijgen die het noodzakelijke werk voortzetten. Sterker nog, zij zullen ook de ontwikkelingen rond de Prins Willem Alexanderbrug en de N323 in de gaten houden, omdat deze direct van invloed zijn op de verkeersstromen op de Maas en Waalweg.
Bert, Henk en Warner zullen hen de komende periode op weg helpen en ook daarna deel van de achterban blijven. Net als u – toch?!
Cees en Paul: fijn dat jullie de zorg voor ons mooi, landelijk Maas en Waal delen. Succes met de strijd!