Experts zijn kritisch: kosten wegen slecht op tegen baten, geen investering die bijdraagt aan duurzamere toekomst
Het verhaal over de A27 dat de afgelopen dagen in nogal wat kranten wordt besproken, kan je zó op de plannen voor de N322 leggen. Lees maar wat NU.nl daarover schrijft.
Om fileproblemen op te lossen, wil minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) de snelweg A27 meer rijstroken geven. Veel Utrechters vinden dat de kap van eeuwenoude beuken in het geliefde wandelgebied Amelisweerd niet waard. Maar ook mobiliteitsexperts zijn kritisch: de kosten wegen slecht op tegen de baten, en het is geen investering die bijdraagt aan een duurzamere toekomst.
(bron: nu.nl)
Zondag 6 december stond op de website van de NOS naar aanleiding van de grote demonstratie van die dag o.m.:
De verbreding van de A27 is een al jaren slepende kwestie. Bij knooppunten Lunetten en Rijnsweerd staan regelmatig flinke files; reden voor de overheid om meer asfalt aan te willen leggen. Vorig jaar werd het tracébesluit van de minister echter vernietigd door de Raad van State vanwege de de stikstofuitstoot die de verbreding zou veroorzaken.
(bron: website NOS)
Eerder (2 december jl.) schreef de Volkskrant 2 december jl. op haar website:
Vooral de luchthartige manier waarop Van Nieuwenhuizen het woensdag gepubliceerde Tracébesluit A27 (en een stuk A12) presenteerde, heeft bij tegenstanders woede gewekt. Verbreding van de A27 bij Amelisweerd zou een zegen zijn voor de regio, volgens voorstanders, verlies aan natuur wordt ruim gecompenseerd. Zowel de stad als de provincie Utrecht zijn er anders helemaal niet blij mee (die staan, als gevolg van de Crisis- en Herstelwet, buitenspel) en natuurbeschermers al helemaal niet.
(bron: website deVolkskrant)
Afbeelding: nu.nl