Vandaag in de Gelderlander een terugblik op het bestuurlijk overleg van de Provincie met de gemeentes. Als we de kop van het artikel mogen geloven, dan willen de gemeentes aanpassing van de Maas en Waalweg: verbreding, 100 km. over hele traject, middenberm.
Maar wie zijn die gemeentes? De wethouders? De colleges van B&W? De gemeenteraden? Nee toch, zij zijn er toch voor haar inwoners?!…. En veel van die inwoners zijn niet gehoord. Veel van hen willen géén verbreding! Willen géén middenberm! Willen géén 100 km-weg! Willen niet méér doorgaand verkeer en dus meer stikstof en lawaai!
Zij willen wél:
- invoering van 80 km voor het gehele traject.
- struiken op sommige plaatsen in de middenberm.
- versterking van het regionale en landelijke karakter van de weg door aanplant van bomen en struiken in de berm (zie impressie hierboven).
- een veiliger verkeerssituatie bij het tank-station ter hoogte van Afferden door bijv. plaatsen verkeerslichten of aanleg van rotonde.
Bovendien kunnen wij ons niet voorstellen dat m.n. de wethouder van de gemeente West Maas en Waal een 100 km-weg vlak langs zijn nieuwe woonwijk Het Leeuwse Veld wil.
Veel te veel lawaai!
Meer en meer fijnstof!
Maas en Waal moet haar eigenheid, haar natuurlijke rijkdom behouden, ook voor toekomstige generaties. >lees meer
Hallo allemaal,
Denken jullie ook aan het de mogelijkheid van die maatregelen,
dat heel veel mensen als ze gaan rijden denken, ik kan net zo goed de van Heemstraweg pakken dan de Maas en Waal weg,
zodat het verkeer hier weer flink zal toenemen ?
Jammer dat er zo’n verkeerde voorstelling van feiten gegeven wordt door Werkgroep Maas en Waal. De geformuleerde oplossingsrichting voor de aanpak van de N322 Maas en Waalweg betreft namelijk enkel het wegvak vanaf de aansluiting Druten (Scharenburg) in oostelijke richting tot knooppunt Ewijk.