Onder deze kop in de Gelderlander van gisteren (6 maart) refereert de wethouder van de gemeente West Maas en Waal, de heer Cruijssen, o.m. aan het gesprek dat hij eerder met ons had. Voor hem is het duidelijk:
Een vierbaans Maas en Waalweg is voor de gemeente West Maas en Waal uit den boze. Dat zegt verkeerswethouder René Cruijsen. ,,De weg is als tweebaansweg aangelegd om de Van Heemstraweg te ontlasten. Maak je hem vierbaans, dan trek je meer verkeer aan.’’ (…) Hij ziet ook graag struiken langs de weg. ,,Nu ligt de weg open en bloot in de polder. Als je hem in het groen inbouwt, is dat goed tegen het lawaai en is het beter voor het oog.’’
Hij zegt verder benieuwd te zijn naar de de onderbouwing van de stelling ‘verbreding leidt tot meer verkeer’. Blijkbaar is het rapport dat in opdracht van de Provincie is uitgevoerd, niet bij hem aangekomen. We zullen het nog een keer toezenden. Het rapport is immers duidelijk:
To conclude, the extra lane between Druten and junction Ewijk does attract extra traffic towards the N322. In line with the earlier dynamic model 2, the static results show a shift of traffic from the A15/A50 route towards the N322 route. Other effects of the expansion of the N322 include the growth of traffic on Veesteeg and N329, both in northern direction towards the N322. Last, the results show a slight decrease of traffic from the direction of Wamel towards the crossing with the N323/N322. Given the capacities of the roads, no new bottlenecks are expected as a result of the expansion of the N322 between Druten and Ewijk.”
(bron: Memo Sweco, d.d. 11/12/2019)
>>Ga naar het betreffende artikel op de website van de Gelderlander.
Ik had jullie willen attenderen op het stuk in de Gelderlander, een foto-copie willen maken en toesturen. Overbodig.
Het jammere is, dat ik nergens meer een mening, oordeel of standpunt van gemeente Druten kan lezen, of horen.
Vriendelijke groet