Skip to content
Menu
Werkgroep Maas en Waalweg
  • Home
  • Plan Provincie
  • Onze inzet: waar wij voor gaan
  • Onze actie: wat wij al hebben gedaan
  • Informatie en observaties
  • Steun ons
  • Nieuws
  • Over ons
  • Contact
  • Verkiezingen gemeenteraad 2022
  • Reactie Provincie op onze vraag naar stand van zaken rondom besluitvorming
Werkgroep Maas en Waalweg

Drukker op PWA-brug door de navigatiesystemen?


In de Gelderlander van een week geleden (14 januari jl.) het zoveelste bericht over de verkeersgeluidsoverlast in de Ret nabij de Prins Willem-Alexanderbrug.  ’n Lokale politicus roept op om “desnoods” de snelheid van 100 naar 80 km per uur terug te brengen. De oorzaak van de extra verkeersdruk wordt geduid:  de TomToms sturen de weggebruikers naar de kortste route en maken daarbij geen onderscheid tussen snelwegen en lokale. Gevolg: grotere verkeersdruk en geluidsoverlast (niet alleen in de Ret ook in het Leeuwense veld, Puiflijk en Afferden wordt geklaagd) die met de jaren erger wordt  (afgezien van de korte Corona ”rust”).

Onze werkgroep heeft er al jaren voor gepleit om de Maas en Waalweg een rustiger karakter te geven, meer de uitstraling van de weg van Dreumel tot Zaltbommel. Dat is óók de N322, maar met bomen en een fietspad er naast en een 80 km per uur snelheid. [Zie het filmpje op onze homepage.] Dan zullen de snellen het wel laten om via Maos en Waol hun weg te vervolgen. Voor het stuk van de Lauwese rotonde tot aan knooppunt Echteld moet je natuurlijk het zelfde doen. Willen we de bewoners rustig laten wonen en Maas en Waal haar landelijke karakter laten behouden dan kun je eenvoudigweg niet anders doen dan de weg een rustiger karakter te geven..

Het wordt onderhands tijd dat Drutense en West-Maas en Waalse politici met mevrouw Jagtenberg inzien dat het niet de verantwoordelijkheid van een groepje betrokken burgers is, maar de hunne. Uw burgers (vooral in de Ret) zullen u dankbaar zijn.!!!! 

Henk van Elk 

Door de 6 km kortere en anderhalve minuut snellere route over de Maas en Waalweg naar klaverblad Ewijk blijft de A15 leeg en wordt het bij ons steeds drukker. Verbreding van de Maas en Waalweg vanaf Druten zal tot nóg meer sluipverkeer en overlast leiden. En geluid is lastig te reduceren blijkt ook uit rapportages bij de verbredingsplannen van bv de A2 en de A50. En vraag het anders maar eens aan de inwoners van Ewijk. Dat ligt 24/7 onder een deken van geluid van de A50, de geluidsschermen ten spijt. Daarom moeten we koste wat kost toename van het verkeer op de provinciale wegen in Maas en Waal tegengaan. 

1 thought on “Drukker op PWA-brug door de navigatiesystemen?”

  1. Cees Langen schreef:
    21 januari 2023 om 13:12

    Een mooi verhaal Henk. Mee eens dus.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Klik hier voor meer informatie

Laatste nieuws

  • Drukker op PWA-brug door de navigatiesystemen? 21 januari 2023
  • Fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2023 24 december 2022
  • Mopperen over files volkshobby 23 december 2022
  • B&W Druten blij met aandacht voor N322 31 oktober 2022

Nieuwsbriefarchief

> ga naar het archief

Twitter

Facebook

YouTube

©2023 Werkgroep Maas en Waalweg | Powered by WordPress and Superb Themes!