In de Maas&Waler van 16 juni jl. was bovenstaande ingezonden brief van Henk van den Brenk afgedrukt.
Er zijn dus meer mensen die dóórdenken en met deze oplossing komen: door verkeer op de M&W-weg te vertragen raak je een groot deel van het doorgaande verkeer kwijt. De Werkgroep heeft dit nadrukkelijk naar voren gebracht bij de provincie. Daar willen ze wel veel geld uitgeven voor verbreding maar (nog?) niet voor omvorming naar een 80 km profiel.
De Werkgroep probeert te voorkomen dat een evt. verbredingsvoorstel als ‘hamerstuk’ wordt aangenomen. Het lijkt nu zo dat de verbreding er door de gedeputeerde Mobiliteit van de VVD wordt doorgedrukt en dat de coalitiegenoten (o.a. Groenlinks, PVdA) niet trouw blijven aan hun milieu-uitgangspunten. Zij willen de coalitiepartner VVD kennelijk niet afvallen.
De Werkgroep wil een democratisch openbaar debat, waarbij de fracties moeten aangeven waar ze staan, anders gezegd: ‘met de billen bloot moeten.’
(6 juli 2021)