Skip to content
Menu
Werkgroep Maas en Waalweg
  • Home
  • Plan Provincie
  • Onze inzet: waar wij voor gaan
  • Onze actie: wat wij al hebben gedaan
  • Informatie en observaties
  • Steun ons
  • Nieuws
  • Over ons
  • Contact
  • Verkiezingen gemeenteraad 2022
Werkgroep Maas en Waalweg

Gesprek dhr. André Springveld, wethouder mobiliteit gemeente Druten

Over de omvang van het probleem en over de oplossing verschillen we duidelijk van mening. Daar heeft ons gesprek van gisteren (22 maart) met wethouder mobiliteit van de gemeente Druten, de heer André Springveld, niets aan kunnen veranderen. Hij is van mening dat er veel te vaak in de ochtendspits, een file staat op de Maas en Waalweg zelfs tot na 8.30 uur. En daar moet iets aan worden gedaan, nl. een extra rijstrook. Alleen dat werkt. Alle andere  bekeken opties werken onvoldoende, zo beaamde ook de ambtenaar die bij het gesprek aanwezig was.

Uiteraard hebben wij dat met argumenten bestreden en gepleit voor de 80 km-variant.  Maar helaas heeft dat niet mogen baten.

Toch was het een open, eerlijk gesprek. Dat was voor een deel het gevolg van de zorgen en de inzet die we samen deelden. Zoals de wil om de ruimte en de rust van ons Maas en Waal zo goed mogelijk te beschermen. De overtuiging dat goed, milieuvriendelijk openbaar vervoer noodzakelijk is. Net als een gezonde leefomgeving én meer veiligheid m.n. bij het tankstation.

En dat sluipverkeer zoveel mogelijk moet worden tegengegaan én de Maas en Waalweg nooit een vierbaans weg mag worden – ook daarover waren we het helemaal eens.

Begrip, ja. Steun, nee dus.

Wij, inwoners van Maas en Waal, zullen het zelf moeten doen. Aankloppen bij de Provincie, die uiteindelijk besluit. Daar moeten we duidelijk blijven maken dat een extra rijstrook er niet moet komen. Niet hóeft te komen ook.

3 thoughts on “Gesprek dhr. André Springveld, wethouder mobiliteit gemeente Druten”

  1. Cobie Gommers schreef:
    3 april 2021 om 08:30

    Hallo, ben ook van mening dat er geen extra strook moet komen.
    Bevorderd alleen maar meer verkeer. En dat betekent weer meer geluidsoverlast en milieuvervuiling. Mensen die niet in de “file “ willen staan , kunnen beter eerder of later van huis gaan.

    Beantwoorden
  2. P. Bouwhuis schreef:
    8 april 2021 om 14:04

    Gek, dat er wel een derde strook mag komen, maar geen vierde. Betekent dat dat de er alleen maar een rijstrook bij komt richting nijmegen, of dat er een tussenstrook komt. Alleen de kant van nijmegen op is wel erg. inconsequent en een tussenstrook is helemaal gevaarlijk.
    Goh, dat er ’s morgens wel eens een file staat. So what. Als ik bijvoorbeeld naar Beneden Leeuwen rijd, heb ik dat ook wel eens. Tractoren al of niet meet aanhangers. Dus ook de Heemstraweg maar verbreden met een extra baan?
    Wat een k.t argumenten heeft de heer Springveld.

    Beantwoorden
  3. Cees Langen schreef:
    23 april 2021 om 09:27

    Het heeft mij zeer verbaasd toen er wettelijk werd vastgelegd dat op snelwegen voortaan 100 km per uur de maximum snelheid is met enkele restricties c.q. aanpassingen (’s avonds enz.).
    Het was toch te verwachten dat vervolgens een weg als de Maasenwaalweg vanaf de A73 tot de rotonde bij Puiflijk ook aangepast zou worden naar 80 km!
    Mijn voorstel: contact leggen met de provincie voor een proeftijd van een maand.

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter aan Cees Langen Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Klik hier voor meer informatie

Laatste nieuws

  • Twee opmerkelijke artikelen in twee verschillende kranten 16 maart 2022
  • Fileschouw dinsdagochtend 15 februari 15 februari 2022
  • MUP aanleiding voor inspreken bij Rondetafelgesprek gemeenteraad Druten 12 februari 2022
  • Raakt Nederland ooit verlost van de file? De wetenschap van de file 17 januari 2022

Nieuwsbriefarchief

> ga naar het archief

Twitter

Facebook

YouTube

©2022 Werkgroep Maas en Waalweg | Powered by WordPress and Superb Themes!