Nieuws
‘Toen was geluk nog heel gewoon’
Door paard en wagen ontstonden karrensporen als verbindingen tussen de dorpen in Maas en Waal. Er is veel veranderd in pakweg 100 jaar. Maas en Waal is ‘gepromoveerd’ tot transportcorridor voor het (inter-)nationale goederenvervoer. Positief dat Beneden-Leeuwen door de nieuwe weg eindelijk werd verlost van doorgaand verkeer. Maar wel met een duistere ondertoon. We zijn dan nog…
Dank
In onze Nieuwsbrief van 7 november stond een oproep om ons met een (kleine) financiële bijdrage te steunen m.n. vanwege de kosten van deze website (€ 137,34/jaar). Deze oproep was duidelijk niet aan dovemansoren gericht: diverse personen hebben hier positief op gereageerd. Dankzij hen hebben we een aardig deel van de onkosten gedekt. Hartelijk dank!…
Eerste informatie – en ontmoetingsavond: veel suggesties en nieuwe inzichten
Onze eerste informatie – en ontmoetingsavond gisteravond, 6 november, was zondermeer een succes. Niet zozeer door het aantal deelnemers, als wel door het levendige gesprek dat zich ontspon. En natuurlijk door de interessante, totaal onbekende invalshoeken waarop wij door de gastspreker werden gewezen. (lees onder de afbeeldingen verder) Warner, als voorzitter van de werkgroep, schetste…
UITNODIGING voor 6 november
U bent van harte welkom op onze eerste informatie- en ontmoetingsavond op 6 november! De agenda ziet er als volgt uit: Wij hopen u op 6 november te mogen ontmoeten. Breng gerust uw buurman, buurvrouw, kennis mee; iedereen is welkom. Met het oog op de zaalruimte en de koffie: laat via info@maasenwaalweg.nl even weten of…
Reactie op onze brief
Op 12 september jl. hebben we een brief verzonden aan de heer K. Ruitenberg, gedeputeerde van de provincie Gelderland (portefeuillehouder Mobiliteit). Ruim een week later, 20 september, kregen we al een reactie: Beste meneer De Boer, Vandaag hebben we naar de heer Küpers als volgt gereageerd:
Vaker op de fiets
Het kabinet wil graag dat meer mensen die dat kunnen de fiets nemen, bijvoorbeeld naar het werk. Een van de concrete doelen is dat er in 2027 20% meer gefietst wordt dan in 2017, een ander doel is dat er begin 2025 100.000 meer mensen naar het werk fietsen dan begin 2022. Om dat mogelijk…
Brief naar Gedeputeerde voor mobiliteit in Gelderland
De in onze laatste nieuwsbrief aangekondigde brief voor de heer K. Ruitenberg, gedeputeerde van de provincie Gelderland (portefeuillehouder Mobiliteit), is deze week verzonden. Hieronder de letterlijke tekst: Geachte heer Ruitenberg, Naar aanleiding van de vaststelling van het Beleidskader Bereikbaarheid 2024-2027 d.d. 28 mei 2024 en het Programma Bereikbaar Gelderland brengt de Werkgroep Maas en Waalweg…
Zaterdag wordt er gewerkt aan de Maas en Waalweg
Afsluiting Maas en Waalweg 26 augustus 2024 Op zaterdag 31 augustus is de Maas en Waalweg tussen 4.00 en 22.00 uur afgesloten. Provincie Gelderland past de N322 dan aan tussen Druten (vanaf kruispunt Noord Zuid) en knooppunt Ewijk. Het verkeer wordt omgeleid via de A50 en de A15. De provincie brengt tussen de twee weghelften…
Files blijven toenemen, zeven mogelijke oplossingen. Aanleg van meer wegen hoort daar zeker niet bij.
Nooit meer files: dat was het idee in de coronaperiode. Toch stonden er nog nooit zoveel files als nu. Wat kan ertegen worden gedaan? Afgelopen zondag, 4 februari, zette NOS Nieuws op haar website zeven mogelijkheden op een rijtje. Daarbij gaat het over maatregelen die ertoe kunnen leiden dat er minder auto’s (tegelijk) de weg…